رونمایی اپل از سیستم عامل iOS 17

بدون دیدگاه

سیستم عامل iOS 17

شرکت اپل از سیستم عامل iOS 17 با قابلیت های فوق العاده و جدید رو نمایی کرد. بالاخره انتظارات رونمایی اپل ازسیستم عامل iOS 17 به سر آمده و افراد مشتاق کسب اطلاعات درباره زمان دانلود و نصب این سیستم عامل هستند. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر درباره سیستم عامل iOS 17 هستید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

مختصری درباره سیستم عامل iOS 17

سیستم عامل آیفون ها ای او اس است که آخرین ورژن این سیستم عامل iOS 17 نیز می باشد. هر ورژن جدیدی که برای سیستم عامل آیفون رونمایی می شود دارای ویژگی های جدید است. امکانات و ویژگی های جدید به کاربران کمک می کند تا استفاده بهتری از آیفون خود داشته باشند. اما مسئله این است که اپدیت جدید سیستم عامل آیفون دارای چه ویژگی هایی است؟ ای او اس 17 دارای آپدیت های جذابی مانند: لاک اسکرین، کنترل سنتر، برنامه journaling، توسعه dynamic island، ویجت های پویا مناسب صفحه اصلی، افزایش و کاهش نور چراغ قوه، نصب برنامه های شخص ثالث، بهبود اپل موزیک و.. است. در ادامه دقیق تر به معرفی هر یک از این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

 

سیستم عامل iOS 17

لاک اسکرین

بزرگ ترین اپدیت های سیستم عامل iOS 17 مربوط به آپدیت های لاک اسکرین است. لاک اسکرین همان صفحه قفل گوشی است که در نسخه 17 اپدیت های جذابی به آن تعلق گرفته است. یکی از جذابیت های لاک اسکرین های جدید این است که اگر موبایل در حالت افقی و صفحه در حالت قفل قرار بگیرد لاک اسکرین نقش یک smart home را به خود می گیرد. در این حالت اطلاعاتی مانند: شرایط آب و هوایی، تقویم، نوتیفیکیشن ها و بسیاری از اطلاعات دیگر در اختیار کاربر قرار می گیرد. همچنین شما می توانید سایز فونت مربوط به صفحه لاک اسکرین را شخصی سازی کنید. همچنین می توانید بعد از ساخت یک لاک اسکرین جذاب به صورت سفارشی آن را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. از دیگر امکانات فوق العاده جذابی که برای بخش لاک اسکرین در نظر گرفته شده است می توان به نمایش gps با جزئیات کامل بر روی صفحه قفل موبایل اشاره کرد.

 ارائه برنامه journaling در سیستم عامل iOS 17

کاربران گوشی های آیفون با استفاده از سیستم عامل iOS 17 می توانند از برنامه journaling استفاده کنند. در این برنامه فعالیت و فکر های روزانه ذخیره می شوند و قابلیت بررسی روتین های روزانه در آن وجود دارد. با استفاده از این برنامه می توانید وقت خود را بهتر مدیریت کنید و اولویت بندی برنامه ها بهتر انجام خواهد شد. اگر به دنبال یک دفترچه خاطرات امن و بی دردسر هستید بهترین گزینه برای شما استفاده از برنامه journaling است.

توسعه dynamic island

توسعه dynamic island به معنی حذف فضاهای اضافی در گوشی های آیفون است. در نسخه جدید به این قابلیت امکانات بیشتری اضافه شده است. ازویگی های جذاب آپدیت سیستم عامل iOS 17 انتقال siri به این بخش می باشد.

 ویجت های پویا مناسب صفحه اصلی

ویجت های پویا در صفحه اصلی به کارمی روند. که قابلیت استفاده از این قابلیت در اپدیت سیستم عامل آیفون نیز اضافه شده ست. کاربر می تواند ویجت کاربردی خود را از بین چند ویجت انتخاب کرده و به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کند. ویجت های پویا نه تنها باعث زیبایی صفحه اصلی موبایل کاربر می شود بلکه بسیار کاربردی خواهد بود .

افزایش و کاهش نور چراغ قوه

افزایش و کاهش نور چراغ قوه در آپدیت سیستم عامل iOS 17 به موبایل شما اضافه شده است. بنابراین نسبت به فضایی که در آن قرار دارید می توانید میزان نور چراغ قوه را افزایش یا کاهش دهید. چرا که چراغ قوه بیشتری مصرف را از باتری خواهد داشت. بنابراین مدیرت نور چراغ قوه به بهینه سازی میزان مصرف باتری کمک بسیاری می کند.

نصب برنامه های شخص ثالث

همانطور که می دانید تا کنون اپل اجازه دانلود برنامه ها از منبع های دیگر را به کاربر نداده است. بنابراین کاربران اپل برای دانلود برنامه باید از منبع اپ استور استفاده کنند. اپ استور نیز متعلق به شرکت اپل می باشد. اما با اپدیت شدن سیستم عامل اپل ممکن است کاربر بتواند برنامه های مورد نیاز خود را از منابع دیگری هم دانلود کند.

بهبود اپل موزیک

پخش موزیک در سیستم عامل iOS 17 بهبود یافته است. همچنین گفته شده در آپدیت جدید می توان متن موزیک را در لاک اسکرین موبایل مشاهده کرد.

 

سیستم عامل iOS 17

سیستم عامل iOS 17 مناسب چه مدل هایی از گوشی است؟

اطلاعات رسمی در این مورد وجود ندارد اما طبق انتشار نسخه های قبلی می توان لیست گوشی هایی که می توانند از این سیستم عامل استفاده کنند را حدس زد.

لیستی از مدل ها:

  • iPhone XR
  • iPhone SE 2020
  • iPhone XS / iPhone XS Max
  • iPhone 11 / iPhone 11 Pro / Pro Max
  • iPhone 12 mini / iPhone 12 / iPhone 12 Pro / iPhone 12 Pro Max
  • iPhone 13 mini / iPhone 13 / iPhone 13 Pro / iPhone 13 Pro Max
  • iPhone 14 / iPhone 14 Plus / iPhone 14 Pro / iPhone 14 Pro Ma

ارسال دیدگاه