تفاوت پلی استیشن 5 با پلی استیشن 4

بدون دیدگاه

مقایسه پلی استیشن 5 و 4

پلی استیشن یک کنسول بازی است که طرفداران زیادی دارد. از جدیدترین های کنسول بازی می توان به پلی استیشن  ps4 و ps5 نیز اشاره کرد. این دستگاه در دو حالت دیسک دار و دیجیتالی در بازار وجود دارد. کاربران نسبت به علایق و میزان بودجه خود می توانند یکی از این مدل ها را خریداری کنند. اگر به دنبال خرید جدید ترین کنسول بازی هستید اما اطلاعات شما در این زمینه کافی نیست. در ادامه همراه ما باشید.

بررسی تفاوت نسخه دیسک خور با دیجیتال

همانطور که گفته شد کنسول های بازی در دو حالت دیسک خور و دیجیتال وجود دارند. برای درک بهتر این مطلب در این بخش ما به بررسی  تفاوت بین این دو دستگاه خواهیم پرداخت.

پلی استیشن دیسک خور:

 اگر انتخاب شما نمونه دیسک خور باشد برای استفاده از کنسول بازی باید سی دی بازی را خریداری کرده و و وارد دستگاه کنید.

پلی استیشن دیجیتال:

اما اگر نسخه خریداری شده دیجیتال باشد نیازی به خرید سی دی وجود ندارد. چرا که کنسول بازی دیجیتال بدون نیاز به سی دی و تنها با خرید اشتراک (اکانت های قانونی) لیست بازی ها را به شما نمایش می‌دهد. برای درک بهتر این مطلب در ادامه نحوه ساخت اکانت و اجرای بازی ها را در کنسول دیجیتال نیز بررسی خواهیم کرد.

معرفی اکانت های قانونی بازی پلی استیشن

باید بدانید که برای بازی کردن با کنسول بازی دیجیتال نیاز به داشتن اکانت های قانونی است. اما مسئله این است که چگونه می توان اکانت قانونی ساخت. در ادامه برای آشنایی بیشتر با بازی های محبوب در کنسول بازی دیجیتال چند نمونه از آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

پلی استیشن 5لیستی از بازی های محبوب :

  • FIFA 22
  • The Witcher 3: Wild Hunt
  • STAR WARS Jedi: Fallen Order
  • Borderlands 3

نکته: اکانت قانونی برای نصب بازی ها در کنسول بازی باید از سایت های معتبر فروش اکانت نیز ساخته شوند.

بازی فوتبال  FIFA

بازی فوتبال  FIFA یکی از بازی های کنسول بازی است که هر سال در ماه اکتبر روانه بازار خواهد شد. نسخه جدید بازی هر ساله با رفع محدودیت ها و مشکلات نسخه قبلی همراه است. همچنین باید بدانید که این بازی در دستگاه های پلی استیشن  PS4 و PS5 نیز قابل اجرا می‌باشد.

بازی اکشن the witcher 3 wild hunt

بازی ویچر یکی از مهم ترین بازی های قرن 21 به حساب می‌آید. ویچر (the witcher 3 wild hunt) دارای گرافیک بسیار بالا و لودینگ با سرعت بالایی است.  بنابراین بازی ویچر با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. نور پردازی  و رفلکشن های این بازی بسیار دقیق هستند. به همین دلیل بازی ویچر جز بهترین های اکشن نیز به حساب می‌آید.

STAR WARS Jedi: Fallen Order

بیشتر افرادی که بازی STAR WARS Jedi: Fallen Order را خریداری کرده و دنبال می کنند هر چند ماه یکبار می‌توانند نسخه های رایگان مشابه را نیز دانلود کرده و بازی کنند.

بازی اکشن Borderlands 3

یکی از نمونه بازی های موفق در بازی های پلی استیشن بازی اکشن Borderlands 3 به حساب می آید. همچنین این بازی شامل تخفیفات کریسمس شده و می توان آن را با مبلغ 14.99 خریداری کرد.

مقایسه پلی استیشن ps4 و ps5

پلی استیشن 5 در مقایسه با کنسول بازی 4 بهتر عمل می‌کند چرا که ارتقا یافته است. کنسول بازی 5 یک کنسول بازی خانگی است که وضوح تصویر بالاتری نسبت به پلی استیشن 4 دارد. همچنین دارای فضای ذخیره سازی ssd نیز می‌باشد. عملکرد ذخیره سازی اطلاعات در کنسول بازی 5 بسیار سریع تر انجام خواهد شد. برای درک بهتر این مطلب در ادامه کنسول بازی 5 و 4 را از نظر گرافیک، قیمت و فضای ذخیره سازی نیز مقایسه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

تفاوت پلی استیشن 5 و 4

مقایسه پلی استیشن 5 و 4 از نظر مشخصات فنی

از نظر مشخصات فنی می‌توان گفت که کنسول بازی 5 فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به کنسول بازی 4 دارد.

  1. پشتیبانی از دیسک های با ظرفیت بالاتر
  2. دارای قطعات محاسبه ای سریع
  3. رزولوشن بالاتر

تفاوت های کنسول پلی استیشن 4 و 5 از نظر گرافیکی

  • هر دو مبتنی بر تراشه های amd radeon هستند.
  • در پلی استیشن 5 تعداد cu بیشتری وجود دارد.
  • سرعت کلاک در کنسول بازی 5 بالاتر از 4 است.

بررسی میزان کیفیت صدا در پلی استیشن ps5  وps4

یکی از مهم ترین مسائل در خرید کنسول بازی قابلیت پخش صدا با کیفیت است. چرا که میزان کیفیت صدا بر روی عملکرد افراد علاقه مند به بازی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. کنسول بازی 5 کیفیت بسیار بالایی نسبت کنسول بازی 4 نیز دارد. چرا که صدا از همه طرف پخش می‌شود و سونی نیز فناوری پخش صدای سه بعدی را به این دستگاه اضافه کرده است.

میزان رزولیشن در کنسول بازی 5 و 4 چگونه است؟

رزولیشن ویدئو برای اجرای بازی های ویدئویی اهمیت بالایی دارد. بنابراین در هنگام خرید کنسول بازی باید به میزان رزولیشن آن توجه کنید. باید بدانید که میزان رزولیشن کنسول بازی 4 نسبت به 5 بیشتر است. در ادامه رزولیشن کنسول بازی 4 و 5 را به صورت دقیق تر بررسی خواهیم کرد.

 

پلی استیشن psf5

مقایسه رزولیشن کنسول بازی 4 و 5:

  • رزولیشن کنسول بازی 5

کنسول بازی 5 ویدئو ها را با کیفیت بالا 4K نیز نمایش می دهد. بنابراین سرعت پخش ویدئو در کنسول بازی 5 نیز 60 فریم در ثانیه نیز می باشد. البته ناگفته نماند که خود بازی نیز باید از قابلیت کنسول بازی 5 پشتیبانی کند.

  • رزولیشن کنسول بازی 4

دارای رزولیشن 1080 پیکسل و 4K است. بنابراین سرعت نمایش ویدئو در کنسول بازی ps5 30 فریم بر ثانیه نیز می‌باشد.

معرفی مزایا خرید کنسول بازی 5

همانطور که می دانید نسخه های جدید از یک محصول همیشه دارای ویژگی های بهتری هستند. چرا که تولید کنندگان آن محصول سعی می کنند تا مشکلات نسخه قبلی را حل کرده و محصولی بهتر و قدرتمند روانه بازار کنند. در ادامه به معرفی لیستی از مزایای خرید کنسول بازی 5 نیز خواهیم پرداخت.

 

مزایای پلی استیشن 5

لیستی از مزایای کنسول بازی 5:

  • زمان بار گزری سریع
  • گرافیک نسل سه بعدی
  • بازخورد لمسی
  • سازگاری با بازی های ps4
  • رابط کاربری بهبود یافته نسبت به ps4

مقایسه پلی استیشن 5 و 4 از نظر قیمت خرید

پلی استیشن 5 به علت ویژگی های بیشتر و سیستم بهبود یافته همچنین استفاده از حافظه ssd از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. نسخه استاندارد پلی استیشن 5 با قیمت 499.99 دلار نیز به فروش می‌رسد. البته باید بدانید که قیمت نسخه دیجیتالی آن متفاوت است. کنسول بازی 5 در حالت دیجیتال را می توان با قیمت 399.99 دلار خریداری کرد.

نکته: باید بدانید که کنسول بازی 5 از بیشتر بازی های کنسول بازی 4 نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین در صورت خرید کنسول بازی 5 نیز نیازی به خرید پلی استیشن 4 نیز نخواهد بود.


ارسال دیدگاه